Bé, la Norton es la meva primera moto grossa, i encara la tinc, i segur que crida més la atenció al titol que l'altra, que es la que faig servir quan sorto (F900R) i es tan excitant com un telefon. La Norton es per disfrutar, la BMW es per arribar.
Dit això, no soc motero, podriem dir que soc motorista perque vaig en moto, i vaig en moto perque els pares ne digueren que transport public, i que si volia un mitja de transport alternatiu, que m'ho pagués. I com que no tenia per un 600, vaig comprar una OSSA 175. Aquelles motos mitiques de la Espanya pobre, de 2 temps, que quan no feien la perla per anar massa riques clavaven el pisto per anar massa pobres eren "a pain in the ass" un grano en el culo diriem nosaltres. Això si, aprenies mecànica. No m'agradaba anar en moto. Gens. Pero eso es lo que hay.
I quan feia 15 anys que anava en moto, em va començar a agradar la moto per anar a la feina. Per sortir amb la novia demanava el cotxe a la mare, que per portar la novia sempre era mes calentó (i a mes a mes, ella es sentava a la moto en amazona, de cantó)
I després ja em vaig aficionar, sortides sol sempre (he treballat tota la meva vida fora d'Espanya, i era molt dificil coordinarse amb altra gent), i amb 65 anys de sortides ja se les carreteres i les sortides que m'agraden. Un dia us les explico, no son els ports de montanya tipus l'Stelvio, ni les sortides en grup com ara el Riders, son les "carreteres del 3%", aquestes carreteres petites, que donen servei a 3 masies i que estan ben asfaltades.
I les carreteres de trams cronometrats de Rallye, ratoneres com ara la de Ribarroja a la Pobla de Massaluca,
i les amples amb revolts oberts (si, aquestes per prendre mal) com la de Peramola, que invita a tombar una mica massa o la Bauma, a Castelló...
Condicions : (i.) poc tràfic, (ii.) no gaire freqüentada per ciclistes, (iii.) CRT alt (el CRT es un parametre que indica el "agarre") i, last but not least, no zona de caça per les forces de l'ordre (es a dir, Montseny vetat, Tossa - Sant Feliu ni loco, Garraf ni harto e vino).
Dit això, en general, i salvo despiste, respecto els senyals.